zondag 3 juli 2011

Waarom we zo van Palsmane houden

Pas nu (zondag) heb ik gezien wat de kinderen op onze weblog hebben geschreven.Ook de foto,s,gemaakt door Richard, had ik nog niet gezien. Geen tijd voor gehad want we hebben deze week ontzettend veel gedaan en gezien. Het is mijn achtste keer, dat ik hier ben, maar toch heb ik nog heel veel nieuwe dingen kunnen bezichtigen. En natuurlijk was het ook een hele ervaring om groep 8 deze week dag en nacht mee te maken. En wat te denken van 16 ouders en Gina en Annemarie. Kinderen en volwassenen gingen deze week hand in hand, Het was een grote familie. Fantastisch. En met de Letse kinderen en volwassenen was het contact ook zeer intensief. Zij deden mee aan alle programmaonderdelen . Het weer was deze week ook fantastisch. Gisteren was het zelfs 34 graden. Maar hier voelt de warmte heel anders aan dan in Nederland. Niet zo benauwd. En de koude Baltische zee koelde onze lichamen ook behoorlijk af.
Water stond deze week dan ook centraal. De Palsa, het meertje van Datze, het grote meer en de Baltische zee. Overal werd er gesparteld. En als je dan hoort hoe het weer in Holland was, dan mogen we zeggen dat wee heel veel geluk hebben gehad.
Palsmane en Groningen worden steeds closer. De Letten noemen deze week "ŗeal holidays" Het afscheid zal morgen dan ook zwaar vallen. Palsmane zal weer leeg zijn en het weemoedsgehalte hoog. We zullen met heel veel ervaringen rijker thuis komen ,gelukkig zijn er heel veel foto,s gemaakt. Ten slotte wil ik alle mensen bedanken, die deze reis mogelijk hebben gemaakt De sponsors, Annemarie en Gina, de ouders. de kinderen zelf en vooral de Letten uit Palsmane. De mensen hier hebben het mogelijk gemaakt, dat we in 8 dagen tijd 8 schoolreisjes hebben gemaakt. Is dat niet geweldig . Palsmane,thank you very very much........
Ben

2 opmerkingen:

  1. lotte de wilde3 juli 2011 om 01:46

    Hoi groep 8

    ik lees dat het heel leuk is.
    De foto's zijn ook heel mooi.
    Mooi weer hoor, warmer dan bij ons.
    ik hoop dat het verder ook goed gaat bij jullie.

    groetjes lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jelle van Lenthe3 juli 2011 om 05:30

    Ben bedankt vele mensen ...

    Maar vergeet (uiteraard) zichzelf.

    Ben: bedankt voor alles!!

    BeantwoordenVerwijderen